Zpress Logo
Zimsko asfaltiranje ceste? Ovo nije vic već stvarni pokušaj!
PIŠE:              OBJAVLJENO: 13.12.2012.             FOTO: 
cesta-zabok-slivnici-grabrovec

ZABOK -  Mnogi su stanovnici Zaboka primijetili kako su već nekoliko tjedana u ulici Matije Gupca, ali i u ulici Grabrovec postavljene slivne rešetke na odvodnim revizionim oknima.

Te rešetke oko tzv. šahtova uveliko otežavaju promet jer nalaze se na rubu ceste. Po svemu sudeći, poslije postavljanja rešetki uslijediti bi trebalo asfaltiranje. Jedini problem je što je prosinac – mjesec tijekom kojeg obično padne puno snijega i temperatura se spušta ispod nule.

Zbog brojnih upita građana pitanja smo proslijedili na Grad Zabok, ali adresa je bila kriva. Za spomenute ceste odgovorna je Županijska uprava za ceste Krapinsko-Zagorske županije ili skraćeno ŽUC.

 Njihov odgovor je da se „slivne rešetke na djelu županijske ceste Ž2160 u Grabrovcu i na djelu županijske ceste Ž2195 u Zaboku podižu radi planiranog asfaltiranja predmetnih dionica.“

Iz ŽUC-a je također upućeno i upozorenje kako „svi radovi koji se izvode u trupu prometnice predstavljaju određenu kratkoročnu smetnju odvijanju prometa, ali po završetku istih, građanima se predaje novouređena prometnica na dugoročno korištenje bez smetnji.“

 S tehničke strane, na prvi pogled sve savršeno štima, ali…uvijek postoji jedno malo i simpatično ALI.

 Ali zašto priprema asfaltiranja tijekom zimskih mjeseci kada su temperature niske, a i snijeg nije isključen? Rešetke ujedno utežavaju i prolazak ralice npr.

 Za mišljenje smo upitali Gordanu Valjavec, građevinskog tehničara, apsolventicu na Tehničkom Veleučilištu u Zagrebu – smjer niskogradnja, voditelj gradilišta

„ Sa stručnog pogleda ne znam tko i kako je mogao dati nalog za takve vrste radove u mjesecu prosincu. Naime ugradnja habajućeg završnog sloja asfaltnog zastora kolničke konstrukcije ili svima nama poznatog kao asfalt nikad se ne ugrađuje u zimskim uvjetima“, kaže Gordana i dodaje:

 „Da se ugradi novi završni sloj potrebno je “isfrezati” postojeći sloj sa glodalicama, pri tome ne uništiti bitumenizirajući nosivi sloj (BNS), osim u slučajevima kada se mijenja i posteljica (kamena podloga). Na tako izgrebanu podlogu se ugrađuje, prskanjem, bitumenizirajuća emulzija za sljepljivanje slojeva ( npr. Resitol), zbog boljeg kontakta BNS-a i završnog sloja asfalta AB. Bitumenska emulzija se može ugrađivati samo na suhu i čistu podlogu.“

 Od Gordane saznajemo i da se temperatura same asfaltne mješavine za završni sloj u asfaltnoj bazi kreće oko 180C, dok tempetatura kod ugradnje ne smije pasti ispod oko 140C.

 Vremenski uvjeti za ugradnju završnog sloja asfalta također utjeću i na samu kvalitetu izvedenih radova. Ugradnja se smije izvesti u samo povoljnim vremenskim uvjetima gdje temperatura zraka ne pada ispod 10C, te vlažnost zraka nije veća od 75%.

„Današnji uvjeti svakako nisu za izvođenje asfaltnih radova, ne znam zašto nisu odgodili te radove za neke bolje vremenske uvjete“, dodaje Gordana Valjavec sa stručne strane.

 Iz Županijske uprave za ceste odgovaraju nam kako će u „slučaju da radove na asfaltiranju ipak neće biti moguće izvesti u nekom kraćem vremenskom periodu, zbog vremenskih neprilika, biti obavezni slivne rešetke vratiti u prijašnje stanje, a asfaltiranje će se odgoditi do
proljeća 2013. godine.“

 Nameće se pitanje zašto se je uopće kretalo s tim projektom ako ga je nemoguće izvesti zimi? Hoće li se sad još više novca potrošiti na micanje rešetki i na ponovno postavljanje istih?

 I da zaključimo, postavljanje asfalta zimi isto je što i čišćenje snijega ljeti.

(Hrvoje Ivančić)